Oleje do maszyn i ciągników rolniczych

Postępujący rozwój maszyn rolniczych wymusza na producentach środków smarnych udoskonalenie istniejących i tworzenie nowych produktów smarnych. W przypadku olejów silnikowych, przekładniowych i wielofunkcyjnych zmiany zachodzą bardzo szybko. W zasadzie każda nowa linia ciągników rolniczych czy innego rodzaju maszyn wymaga zastosowania specyficznego oleju przekładniowego lub silnikowego, nie dającego się zastąpić innym olejem o innej specyfikacji. Głęboko postępujące zmiany w rolnictwie są inspiracją do rozwoju oferty dla sprzętu rolniczego. Dostosowanie produktów do oczekiwań rolników, ich dostępność oraz jakość potwierdzona przez wiodących producentów nowoczesnych ciągników i maszyn rolniczych, stanowią nasz atut.

Oleje silnikowe

Oleje silnikowe mineralne

Przeznaczone są do stosowania w silnikach wysokoprężnych z doładowaniem i bez, pracujących pod dużym obciążeniem i/ lub przy przedłużonych okresach między wymianami oleju. Ich skład zapewnia wysoką wydajność i maksymalną ochronę różnych rodzajów silników wysokoprężnych w ciężkich pojazdach. Zapewniają dobre smarowanie w każdych warunkach eksploatacji. Do tej grupy należą oleje typu HPD, SHPD oraz jednosezonowe oleje do silników diesla.

SHELL Rimula R2 Extra
15W-40, R3 10W, R3 +40, R3 +30, R3 X 15W-40, R4 15W-40, R4 L 15W-40,
ORLEN Ultor Plus
15W-40, CH-4 15W-40, CG-4 15W-40; Diesel HPDO CG-4 15W-40,
LOTOS Turdus Powertec CI-4 15W-40, SHPD 15W-40, MD 15W-50
STATOIL MaxWay 15W40, PowerWay 15W40, PowerWay 10W, 30,40,
TEXACO Ursa Ultra LE 15W40, Premium TD 15W40, HD 15W40, 20W50,
PEMCO Diesel M, Diesel G-4,

Oleje silnikowe półsyntetyczne

Przeznaczone są do stosowania w silnikach wysokoprężnych z doładowaniem i bez, pracujących pod dużym obciążeniem i/ lub przy przedłużonych okresach między wymianami oleju. Ich skład zapewnia wysoką wydajność i maksymalną ochronę różnych rodzajów silników wysokoprężnych w ciężkich pojazdach. Zapewniają dobre smarowanie w każdych warunkach eksploatacji oraz niskie zużycie paliwa i łatwiejszy rozruch w niskich temperaturach.

SHELL Rimula R5 E 10W40, R5 LE 10W30, R5 LM 10W40,
ORLEN Ultor
Optimo 10W-30, Extreme 10W-40, Master 10W–40,
LOTOS Turdus Powertec 1100 SAE 15W-40, 3000 10W-40, Semisynthetic 15W-40,
STATOIL MaxWay 10W40, 10W30, MaxWay E9 10W30, 10W40,
PEMCO Diesel G-5,
TEXACO Ursa Premium TD 10W40, TDS 10W40, TDX 10W40,

Oleje silnikowe syntetyczne

Syntetyczne oleje do silników wysokoprężnych jakości UHPD (Ultra High Performance Diesel). Oleje te spełniają, a nawet przekraczają, najnowsze i najsurowsze wymagania stawiane olejom silnikowym przez czołowych producentów silników. To produkty najwyższej jakości, przeznaczone do wymagających warunków pracy w szerokim zakresie temperatur. Produkty zapewniają wjątkową ochronę silnika, ze szczególnym naciskiem na trwałość i czystość wszystkich elementów. Niska lepkość umożliwia łatwy rozruch w niskiej temperaturze, a także zapewnia oszczędność paliwa.

SHELL Rimula R6 M 10W40, R6 LM 10W40, R6 LME 5W30,
ORLEN Platinum Ultor Perfect 5W-30, Scandiv 10W-40. Maximo 5W-30; Max 5W-30​, 5W-40; Progress 10W-40,
LOTOS Turdus 5100 SAE 10W-40, Synthetic 5W-30,
STATOIL MaxWay Ultra E4 10W40, E4 10W40, E6 5W30, E6 10W40, Ultra 5W30,
TEXACO Ultra LXE 5W30, Premium FE 5W30, Ultra X 5W30, X 10W30,
PEMCO Diesel G-6, Diesel G-7 BLUE,

Oleje przekładniowe

Dzięki wysokojakościowym olejom bazowym oraz unikatowym pakietom dodatków uszlachetniających nasze oleje przekładniowe znacznie obniżają koszty napraw poprzez wydłużenie żywotności elementów oraz zapewniają maksymalną ochronę części współpracujących. Doskonałe parametry chronią również środowisko naturalne poprzez pozbawienie olejów szkodliwych związków takich jak chlor czy metale ciężkie oraz obniżając temperaturę zmniejszają emisję spalin.

Oleje przekładniowe mineralne

Do stosowania w skrzyniach biegów i przekładniach hipoidalnych, 80W90, 80W140, 85W90, 85W140, 80W.

SHELL Spirax S1 G 80W, S2 G 80W-90, S2 ALS 90, S2 A 85W-140, S3 AX,
ORLEN
Platinum GEAR GL-5 80W-90, GL-4 80W-90, GL-4 80W, GL-5 85W-90, LL 80W-90,
Hipol GL-5 85W-140, GL-5 80W-90, 15F, 10F, GL-4 80W-90, GL-4 85W-140, 6,
LOTOS Oriolis 80W GL-4, Parus, Titanis LS Gl-5 80W-90,
TEXACO Geartex EP-A, EP-B,

Oleje przekładniowe półsyntetyczne

Przeznaczone do stosowania w przekładniach, szczególnie hipoidalnych, samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów oraz innych pojazdach, maszynach, urządzeniach pracujących w bardzo trudnych warunkach, do których producent zaleca olej klasy GL-5 wg API.

ORLEN Platinum GEAR GL-5 75W-90, Hipol Semisyntetic GL-5 75W-90,
LOTOS Semi GL 4,
TEXACO Multigear 80W90, S75W90,
CATROL EPX 80W90,

Oleje przekładniowe syntetyczne

Przeznaczone do stosowania w przekładniach hipoidalnych samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów i innych pojazdów mechanicznych pracujących w bardzo trudnych warunkach, tj. przy dużych prędkościach i skokowych obciążeniach, przy dużych prędkościach i małym momencie obrotowym lub przy małych prędkościach i dużym momencie obrotowym.

SHELL Spirax S4 G 75W-9, S5 ATE 75W-90, S6 GXME 75W-80, S6 AXME 75W-90,
MOBIL Mobilube 1 SHC 75W-90,
ORLEN Platinum GEAR GL-5 85W-90, Gear SV 75W-80,
TEXACO Geartex S4,

Płyny typu ATF

Przeznaczone są do stosowania w automatycznych przekładniach samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów, w których producent zaleca stosowanie oleju typu Dexron II D, Dexron III D, Dexron II E. Oleje te zalecane są również do stosowania w urządzeniach wspomagających układy kierownicze, w sprzęgłach hydraulicznych samochodów osobowych i ciężarowych oraz w układach hydraulicznych wymagających stosowania olejów typu ATF, w których producent zaleca stosowanie odpowiednio oleju typu Dexron II D, Dexron III D, Dexron II E.

SHELL Spirax S6 ATF ZM, ATF 134 FE, Spirax S4 ATF HDX, Spirax S2 ATF AX, Spirax S1 ATF TASA,
ORLEN Hipol ATF IID, ATF IIE, Platinum ATF III,
CASTROL Transsmax DEX III Multivehicule, A CVT, DUAL, ATF Multivehicule,
LOTOS ATF IID, Super ATF IIIG,
PEMCO Matic 420,
MOBIL ATF 220, ATF 320, ATF SHC, Dexron VI ATF,
STATOIL TransWay ATF Ultra, TransWay ATF Extra, Tranway PS Dx III, TransWay DX II,
TEXACO Havoline syntetic ATF Multivehicle, Texamatic 1585, Texamatic 4291, Texaco Synthetic ATF Heavy Duty, Texamatic S,

Oleje do osi z hamulcami różnicowymi

Pozwalają na eliminację hałasu i zużycia półosi napędowych z hamulcami różnicowymi we wszystkich typach pojazdów, samochodach osobowych, maszynach roboczych. Posiadają doskonałe właściwości przeciwcierne i przeciwzużyciowe.

SHELL SPIRAX S 2 ALS 90,
ORLEN Platinum Gear LX 85W-140,
LOTOS TITANIS LS 80W/90,
TEXACO GEARTEX LS 85W90,
STATOIL GEARWAY S5, LS 5 75W90,
PEMCO HYPOID LSD,

Oleje hydrauliczno przekładniowe

Oleje hydrauliczno-przekładniowe UTTO

W skład tej grupy wchodzą oleje typu UTTO zaprojektowane do użycia w układach przekładniowych i hydraulicznych, przeznaczone do mokrych hamulców oraz innych układów stosowanych w pojazdach drogowych.

SHELL Spirax S4 TXM 10W30,
ORLEN Platinum AGRO UTTO 10W-30, Multi UTTO 10W-30,
LOTOS AGROL U,
STATOIL TransWay WB,
PEMCO UTTO WB 101,

Oleje hydrauliczno-przekładniowe STOU

Wielofunkcyjny, uniwersalny (STOU) olej silnikowo-przekładniowo-hydrauliczny najwyższej klasy, przeznaczony do użytku w silnikach Diesla bez lub z turbodoładowaniem, w silnikach benzynowych, przekładniach, układach hydraulicznych i mokrych hamulcach ciągników i maszyn rolniczych.

SHELL Spirax S4 TX, S3 T,
ORLEN Platinum AGRO STOU 10W-40, Multi STOU 10W-40,
LOTOS Agrol STOU PLUS 10W-30, PLUS 10W-40,
PEMCO Multifarm STOU 10W-30, 10W40,
STATOIL MultiWay 10W40,

Oleje hydrauliczne

Oleje hydrauliczne typu HV

Oleje hydrauliczne przeznaczone są do stosowania w wysokoobciążonych układach napędu, wysokociśnieniowych pompach tłokowych stałego i zmiennego wydatku oraz pompach łopatkowych, gdzie wymagany jest wysoki poziom własności przeciwzużyciowych oleju, oraz w precyzyjnych układach sterowania hydraulicznego i systemach hydraulicznych, które wymagają małych zmian lepkości przy zmianach temperatury.

SHELL Tellus S2 V,
ORLEN Hydrol PREMIUM L-HV 15, 22, 32, 46, 68, 100, 150,
LOTOS Hydromil Super,
STATOIL Hydraulic Oil Super,

Oleje hydrauliczne typu HLP

Oleje HLP przeznaczone są głównie do stosowania w wysokoobciążonych układach przeniesienia siły oraz napędu i sterowania hydraulicznego, tj. przekładniach hydraulicznych, mechanizmach regulujących i sterujących oraz innych podobnych urządzeniach, w których występują trudne warunki pracy oraz panuje podwyższona temperatura i wilgotność otoczenia.

SHELL Tellus S2 M 22, M 32, M46, M68, M100,
ORLEN Hydrol PREMIUM HLP-D 22, 32, 46, 68, 100,
LOTOS Hydrax HLP,
STATOIL Hydraulic Oil Premium,

Oleje do pracy w bardzo niskich temperaturach

Oleje hydrauliczne do specjalnych zastosowań, o wyjątkowo wysokim wskaźniku lepkości. Charakteryzują się wybitnie korzystnymi własnościami lepkościowo-temperaturowymi, zalecane szczególnie do pracy w zmiennych temperaturach od bardzo niskich do bardzo wysokich. Wykonane na bazie specjalnie wyselekcjonowanego oleju mineralnego o wysokim wskaźniku lepkości.

SHELL Tellus S4 VX 32, Aeroshell Fluid 41,
ORLEN ​Hydrol ARCTIC L-HV 15, 22, 32,
LOTOS Hydromil Super Polar L-HV 15, 22, 32,
STATOIL Hydraulic Oil 131, HydraWay HVXA,

Firma

  • Bionaft sp. z o.o.
    sp. komandytowa

    Pietrzykowice
    ul. Fabryczna 15
    55-080 Kąty Wrocławskie

    tel. 71 316 18 54
    fax 71 316 18 55
    GSM 781 909 006
    GSM 695 373 750
  • biuro@bionaft.com.pl

Mapa Google

Polityka prywatności

  • Kopiowanie dokumentów strony internetowej firmy Bionaft tylko za zgodą firmy.