Środki smarne

Klasyfikacja smarów wg zastosowania

Smary uniwersalne

Smary do wszystkich typów łożysk, ślizgowych, kulkowych, i wałeczkowych pracujących pod niewielkim i dużym obciążeniem w pojazdach i przemyśle.

SHELL Gadus S2 V 220, Gadus S2 V 100,
ORLEN Smar Litowy EP; Liten ŁT4-P2, P3; GREASEN ŁT-4S2, ŁT4-S3,
LOTOS smar litowy ŁT, Smar Litowy EP, Smar Unilit ŁT4 EP,
MOBIL Mobilux EP,
STATOIL LitWay, LitWay EP, UniWay Li,

Smary półpłynne do centralnego smarowania

Są to smary półpłynne przeznaczone do układów centralnego smarowania łożysk ślizgowych i tocznych, zarówno mobilnych jak i stacjonarnych. Smary te charakteryzują się dobrą stabilnością mechaniczną, odpornością na działanie wody, dobrymi własnościami antyutleniającymi, antykorozyjnymi i antyzużyciowymi.

SHELL Gadus S4 V45AC,
ORLEN Greasen N-EP, S-EP 00/000, Liten EPX-80,
LOTOS Centracal, Aliten OG, Unilit LT4,
MOBIL Chassis Grease LBZ, Mobilux EP,
CASTROL CLS Grease, Aralub FDP,
TOTAL Multis EP000,

Smary do pracy w warunkach udarowych

Wysokiej jakości smary, oparte na bazie olejów mineralnych, stosowane w przemyśle, transporcie samochodowym i budownictwie. Przeznaczone do stosowania w urządzeniach pracujących w trudnych warunkach, w tym w wysokich temperaturach, przy zanieczyszczeniu wodą, przy bardzo dużych obciążeniach w tym obciążeniach udarowych.

SHELL Gadus S2 V 220 AC,
ORLEN Liten LC EP,
LOTOS CSW,
MOBIL Mobilgrease XHP,
CASTROL Longtime PD, Tribol 4020/460,
STATOIL MolyWay LiCa 932,

Smary wysokotemperaturowe

Smary do wysokoobciążonych łożysk, pracujących w wysokich temperaturach przy wydłużonych okresach między przesmarowaniami. Są to smary bardzo odporne na niekorzystne warunki otoczenia. Zachowują swoje właściwości w różnych sytuacjach, nie narażając smarowanych elementów na zniszczenie, jednocześnie ciągle sprawując swoje funkcje.

SHELL Gadus S5 V100 2, S3 T460 1,5, S3 V460,
ORLEN Bentor 2, Greasen Complex 2, Bentomos 23,
LOTOS Bentomos 23,
MOBIL Mobilith SHC, MobilTemp 1,78, Mobilgrease XHP, Unirex N,
CASTROL LMX, Molub Alloy, Inertox, Firetemp XT2,
STATOIL HT2,

Smary odporne na wymywanie wodą

Uniwersalne smary przemysłowe odporne na wymywanie wodą i zapewniające ochronę przed korozją w wilgotnym środowisku. Zalecane do większości typów urządzeń, także pracujących w warunkach dużego obciążenia.

SHELLGadus S2 V220AD 2,
ORLEN Kalton EP,
LOTOS Lubren,
MOBIL Mobilux EP,
CASTROL Olit CLS,
STATOIL GreaseWay CaH 92, Chassis Grease,
smary do ślizgów

Smary do ślizgów

Specjalne smary charakteryzujące się bardzo mocnym przyleganiem i dobrymi właściwościami penetrującymi. Znajdują zastosowanie w łożyskach ślizgowych i przegubowych, do samrowania łańcuchów, zębatek, kół łańcuchowych dźwigni, prowadnic ślizgowych, prowadnic liniowych, wrzecion, lin stalowych.

ORLEN Smarol PTPE,
STATOIL CAH 92,
smary do siodeł

Smary do siodeł

Przeznaczone są do smarowania resorów samochodowych, siodeł w samochodach ciężarowych, otwartych przekładni zębatych, przekładni ślimakowych, gwintów śrub narażonych na działanie korodujące, łańcuchów i innych silnie obciążonych węzłów tarcia pracujących w zakresie temperatur od +20o C do +60oC. Mogą być stosowane jako typowe smary montażowe.

SHELL Gadus S2 V220,S2 V220AD,
ORLEN Greasen Grafit,
LOTOS Smar grafitowy,
NILS White Star,
smary podwoziowe

Smary podwoziowe

Smary plastyczne zawierające wysokorafinowany olej mineralny, mydła wapniowe wysokocząsteczkowych kwasów tłuszczowych oraz dodatki uszlachetniające. Zapewniają prawidłowe smarowanie i ochronę przy dostępie wody. Smary stosowane do okresowego smarowania podwozi pojazdów, sworzni, przegubów, oraz innych punktów. Nie nadają się do smarowania łożysk tocznych. Gwarantują: zmniejszenie zużycia i tarcia, ochronę przed korozją, smarowanie przy dostępie wody.

ORLEN Greasen STP,
LOTOS STP,
smar do przegubów

Smary do przegubów

Uniwersalne smary samochodowe do zastosowań przy wysokich obciążeniach w samochodach osobowych, ciężarówkach, traktorach, sprzęcie budowlanym, konstrukcyjnym i górniczym oraz innym sprzęcie ruchomym. Zalecane do łożysk kół, szczególnie w ruchu ciernym, wahadłowym lub ślizgowym, smarowania elementów podwozia działających w ciężkich warunkach.

ORLEN Greasen EP - 23,
LOTOS Tytalit AV,
TEXACO Molytex EP2,
STATOIL MolyWay Li,

Klasyfikacja smarów wg zawartości składników

Smary to substancje, które mają za zadanie zmniejszyć tarcie pomiędzy powierzchniami przedmiotów, w których się znajdują Prawidłowo działający smar wnika w szczeliny, a następnie tworzy tam warstwę poślizgową całkowicie odseparowując powierzchnie stykające od siebie. Oferujemy smary ogólnego zastosowania jak też smary specjalistyczne.

smar litowy

Smary Litowe

Smary litowe należą do jednych z najbardziej uniwersalnych typów smarów. Stanowią największy udział‚ w rynku smarów. Dzięki swojej wysokiej plastyczności oraz dobrej przyczepności do metalu znajdują zastosowanie we wszystkich gałęziach przemysłu i motoryzacji. Smary litowe powstają na bazie połączenia oleju z mydłem litowym (głównie stearynian litu i litowo-12-hydroksystearynian). Mogą zostać wzbogacone dodatkami uszlachetniającymi - antykorozyjnymi i przeciwutleniającymi (np. dwusiarczkiem molibdenu). Stosujemy je do smarowania łożysk tocznych, przegubów, cięgien i prowadnic maszyn, łożysk ślizgowych.

SHELL
Gadus S2 V220, S2 V100,
ORLEN
Liten 41, 43
LOTOS
ŁT-43, ŁT-42,
MOBIL
Grease XHP,
STATOIL
LitWay, UniWay Lix,
smat litowy

Smary litowe z dodatkami EP

Uniwersalne smary do łożysk ślizgowych, kulkowych i wałeczkowych pracujących pod średnim i dużym obciążeniem w pojazdach i przemyśle.

SHELL
Gadus S3 V220C 2,
ORLEN Liten Premium ŁT-4EP2, ŁT-4EP3, ŁT-4EP1, EPX 00,
LOTOS Unilit LT4 EP-2, LITHIUM EP-1, Tytalit AV,
TEXACO Multifak EP100, Molytex, Starplex EP,
STATOIL Uniway Li 62 EP2, LitWay EP,
MOBIL Mobillux EP,

Smary glinowe

Bazują przede wszystkim na mydle - stearynian glinu. Mogą być wykorzystywane w warunkach zwiększonej wilgotności, a temperatura kroplenia kompleksowych smarów glinowych daje możliwość stosowania ich w środowisku o podwyższonej temperaturze. Smary glinowe - charakterystyka:
Odporność na wodę oraz dobre właściwości żelujące pozwalają na stosowanie smarów glinowych w wielu obszarach. Jest to plastyczny i dość uniwersalny smar, który jednak - w przypadku użycia mydeł prostych, nie nadaje się do maszyn pracujących w wysokich temperaturach. Ma dobrą przyczepność, a atrakcyjna cena sprawia, że jest to dość popularny typ smaru.

ORLEN Aliten EP-0, EP-1, EP-2, EP-3,
LOTOS Aliten T, Aliten EP, OG, Rotar,

Smary litowo-wapniowe

Ze względu na zastosowany zagęszczacz litowo- wapniowy charakteryzują się wysoką przyczepnością i odpornością na wymywanie wodą. Zapewniają też ochronę antykorozyjną w środowisku wilgotnym. Smary te przeznaczone są głównie do smarowania łożysk tocznych pracujących przy wysokich obciążeniach.

SHELL Gadus S2 V220AC, S2 V220AD, S4 V454C,
ORLEN Liten LC EP-0, LC EP-1, LC EP-1-2, LC EP-3, Greasen S-EP 00/000,
LOTOS Rolen, Lithium LT-43,
CASTROL LM Grease,
STATOIL GreaseWay LiCa,
TOTAL Lical EP2, MS2, Multiplex, Multis Complex HV,

Smary wapniowe

Mogą zawierać mydła uwodnione i mydła bezwodne - wpływa to na ich zastosowanie oraz wytrzymałość. Smary wapniowe - charakterystyka: W przypadku smarów opartych o mydła proste (najczęściej stearyniany, oleiniany i palmityniany wapnia) to cechuje je niska temperatura kroplenia (ok 100०), przez co mogą pracować w warunkach niewielkiego zakresu temperatur oraz przy niewielkich obciążeniach. Smary kompleksowe (oparte o 12-hydroksystearynian wapnia) mogą pracować w wysokiej temperaturze do i w środowisku wilgotnym. Mają dobre włściwości antykorozyjne, dlatego można stosować je tam, gdzie istnieje duże ryzyko pojawienia się tego zjawiska.

ORLEN Kalton EP-1, EP-2; Greasen STP, Grafit; CSW-1, CSW-2, do mechanizmów hamulcowych Z, L,
LOTOS Kalton EP, Unical 302, 801L, Molical 323, STP, Maszynowy, PWR, CSW,
MOBIL SHC 460,
TEXACO 904 Grease NLGI, Texando CV EP2, Nowatex EP,
STATOIL CHASSIS GREASE,

Smary na bazie sulfonianu wapnia

To wysoko adhezyjne smary owysokiej odporności mechanicznej i ternicznej oraz odporności na wodę gorącą i słoną, działania korozyjne czynników zewnętrznych, Stosowane w przemysle hutniczym, górniczym, cementowniach, przemyśle ciężkim.

ORLEN HUTPLEX WR-2, WR-1, HV, HUTPLEX T 00/000,
LOTOS Sulfocal 101, 102 301,302, 601, 602, 800, 801, 802,
MOBIL Centaur XHP,
STATOIL GreaseWay CaSX 815 HP,
TOTAL Ceran AD Plus, GEP, HV, HVA, HVS, ST2, LT, WR, PM, MS, NM,

Smary bentonitowe

Smary bentonitowe to smary z zagęszczaczem mineralnym (nieorganicznym - bentonit to osadowa skała ilasta, o wysokich właściwościach absorpcyjnych). Dzięki temu, że się nie topi, można stosować go wszędzie tam, gdzie zastosowanie smarów plastycznych jest niemożliwe ze względu na zbyt wysoką temperaturę pracy. Podobnie jak smary krzemionkowe, smary bentonitowe nie będą wyciekać z urządzenia i nie wpłyną negatywnie na ochronę łożysk czy układów hydraulicznych. Są dość odporne na działanie wody i cechuje je wysoka pompowalność.

SHELL Gadus S2 U460L 2,
ORLEN BENTOMOS 23, BENTOR 2,
LOTOS Bentomos 23, Bentor 2, Auren,
TEXACO Hi Temp Grease,
MOBIL Mobiltemp SHC,
STATOIL HTW,
TOTAL Caloris,
smary biodegradowalne

Smary biodegradowalne

Przyjazne dla środowiska, wielofunkcyjne smary do stosowania zarówno w pojazdach jak i w przemyśle.

SHELL NATURELLE GREASE EP,
ORLEN UNITEX 2, 1; 00,
LOTOS Litocal R1/2, R00/000,
MOBIL MobilGrease EAL,
STATOIL UNIWAYBIO LiX 62,
smaty do siodeł

Smary grafitowe

Smary grafitowe przeznaczone są do smarowania piór resorów, siodeł w samochodach ciężarowych, gwintów śrub, otwartych przekładni zębatych, przekładni ślimakowych, łańcuchów oraz innych silnie obciążonych węzłów tarcia w zakresie temperatur od -20°C do +50°C. Mogą być także stosowane jako smary montażowe. Nadają się także do smarowania łożysk tocznych i mechanizmów precyzyjnych. Są odporne na działanie zimnej wody. Są to smary wapniowe zawierające grafit.

ORLEN Greasen Grafit,
LOTOS Smar Grafitowany,
STATOIL GrafWay,
smary miedziane

Smary miedziane

Pasty na bazie aluminium stworzone specjalnie do smarowania grotów i tulei prowadzących w pneumatycznych i hydraulicznych młotach udarowych. Zawierają substancje smarujące zapewniające doskonałą odporoność EP, jak również niespotykaną, wytrzymałość na działanie wody i wilgoci, nie nadają się do smarowania łożysk. Posiadają zakres temperatury pracy od -20oC do +110oC.

NILS MeisselPaste,
FUCHS Meisselpaste,

Smary z dwusiarczkiem molibdenu

Smary do pracy w trudnych warunkach wzmocnione dwusiarczkiem molibdenu. Nadają się do przegubów uniwersalnych homokinetycznych oraz urządzeń o ruchu posuwisto-zwrotnym wymagających środka smarnego o wysokiej gęstości. Doskonałe do połczeń obrotowych i jarzmowych, łożysk wolno- i szybkobieżnych wszelkich rodzajów, pracujących przy dużych obciążeniach. Mogą być stosowany także do ochrony łożysk przed uszkodzeniami powodowanymi przez nadmierne wibracje lub wstrząsy. Nadają się do pracy w warunkach suchych i mokrych. Smary chronią przed zerwaniem warstwy smarującej dzięki pokrywaniu powłok metalowych resztkową warstwą dwusiarczku molibdenu,

SHELL Gadus S2,
ORLEN Greasen EP-23,
LOTOS Monolit Ep-21, 2, 3
MOBIL Grease Specjal, Mobiltemp SHC 100,
CASTROL Moly Grease,
STATOIL MolyWay,

Firma

  • Bionaft sp. z o.o.
    sp. komandytowa

    Pietrzykowice
    ul. Fabryczna 15
    55-080 Kąty Wrocławskie

    tel. 71 316 18 54
    fax 71 316 18 55
    GSM 781 909 006
    GSM 695 373 750
  • biuro@bionaft.com.pl

Mapa Google

Polityka prywatności

  • Kopiowanie dokumentów strony internetowej firmy Bionaft tylko za zgodą firmy.