Oleje samochodowe silnikowe

Olej można uznać za jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w każdym pojeździe silnikowym. Od jego właściwości zależy odpowiednie smarowanie współpracujących elementów silnika, ich chłodzenie, a także oczyszczanie. Aby utrzymać silnik w idealnej kondycji przez wiele tysięcy kilometrów należy stosować olej dobrej jakości, renomowanej marki i zaaprobowany przez producenta silnika odpowiednią specyfikacją. Podczas wymiany oleju należy ściśle przestrzegać zaleceń zawartych w instrukcji użytkowania samochodu, dotyczących czasu pomiędzy wymianami. Dodatkowo należy zastosować nowy filtr oleju..

Oleje silnikowe syntetyczne

Oleje syntetyczne najwyższej jakości to oleje zapewniające maksymalną ochronę w zmiennych warunkach jazdy i temperaturach. Zapewniają łatwy rozruch i niezawodną pracę w niskich temperaturach.
SHELL
Helix DIESEL HX7 10W40, ULTRA 5W30, ULTRA 5W40 HELIX HX7 10W40,
ORLEN
PLATINUM MaxExpert F 5W–30, FT 5W-30, V 5W–30, XD 5W–30, XF 5W–30, XJ 5W–30, C4 5W–30, C3 5W-40, A3/B4 10W-40,
LOTOS
Syntetic 5W40,
STATOIL
LAZERWAY 5W40, C1 5W30, C2 5W30, C3 5W40, LL 5W30,
MOBIL
Super 3000 Formula R 5W-30, Super™ 3000 Formula R 5W-30, Super™ 3000 Formula P 5W-30, Super 3000 Formula P 5W-30, Super 3000 Formula LD 0W-30, Super™ 3000 X1 5W-40,
TEXACO
Havoline Synthetic 5W-40, Synthetic 0W-40, Synthetic 0W-30, Synthetic 506.01 0W-30, Synthetic DS 0W-30, Ultra S 5W-30, Ultra S 5W-40, Ultra 5W-40,

Oleje silnikowe półsyntetyczne

Oleje półsyntetyczne wysokiej jakości to oleje do samochodów osobowych i lekkich dostawczych. Zapewniają dobrą ochronę silnika przez cały rok.
SHELL
Helix HX 7, HX 7 Proffesional, HX7 Diesel,
LOTOS
Semisyntetic 10W40,
STATOIL
SUPERWAY 10W40,
ORLEN
Platinum Classic SEMISYNTHETIC 10W-40,
TEXACO
Havoline Extra 10W-40,
MOBIL
Super 2000 X1 10W40, Super diesel 2000 X1 10W40,

Oleje silnikowe mineralne

Przeznaczone dla nowych i starszych silników benzynowych i wysokoprężnych z doładowaniem i bez.
SHELL
Helix HXS K, Super High, HX 5,
ORLEN
Platinum Classic 15W40,
LOTOS
Diesel 15W40, Thermal Control 15W40,
STATOIL
Powerway 15w40, Powerway 20w50, Classicway 15w40,
MOBIL
Super 1000 X1 15w40, Super diesel 1000 X1 15w40,
TEXACO
Havoline Diesel 15W-40, Premium 20W-50, Premium 15W-40,

Oleje do silników zasilanych gazem

Oleje silnikowe skomponowane z myślą o użytkownikach samochodów wyposażonych w instalację do zasilania paliwem LPG. Rekomendowane do całorocznej eksploatacji w silnikach spalających dwa rodzaje paliwa – benzynę i ciekły gaz. Odpowiednie do zastosowania zarówno w samochodach osobowych i lekkich dostawczych. Idealnie nadają się do pojazdów poruszających się na trasach szybkiego ruchu jak i w mieście.
SHELL
Helix HX7 AF 5W-30,
ORLEN
Oil Gas Lubro 15W-40,  Platinum Classic GAS SEMISYNTHETIC 10W-40, Gas Mineral 15W-40,
LOTOS
Lotos Gas,
MOBIL
Mobil Pegasus 1,

Oleje samochodowe przekładniowe

Oleje do przekładni manualnych

Mineralne oleje do ręcznych skrzyń biegów i przekładni. Oraz półsyntetyczne i syntetyczne oleje o bardzo dobrych właściwościach przeciwutleniających, skutecznie chroniące skrzynię biegów przed zużyciem i korozją, zalecane w przypadku wydłużonych czasookresów wymiany olejów.
SHELL
Spirax S1 G 80W-90, S2 G 80W-90, S4 G 75W-80,
ORLEN
Platinum Gear GL-5 75W-90, Gear GL-5 75W-90, LL 80W-90, Hipol SEMISYNTETIC GL-5 75W-90, Hipol MF 80W-90, Gear LS 80W-90,
LOTOS
Titanis Super GL-5 75W90, Titanis GL-5 80W90,
STATOIL
GearWay EP5 80w-90, 85w-140, 80w-140; Gear ep 5 80w-90, 85w-140; Gear ep 4 80w-90, 85w-140 Statoil Gear 6 80W,
TEXACO
Multigear S 75W-90, Geartex S4 75W-90, Multigear MTF 75W-80,
MOBIL
Mobilube 1 SHC 75W-90, Mobilube 1 SHC 75W-90, Mobilube HD-N 80W-140,

Oleje do przekładni automatycznych

Oleje ATF przeznaczone do przekładni automatycznych i układów wspomagania. Również do układów hydraulicznych montowanych głównie w silnie obciążonych pojazdach drogowych, w których producent zaleca stosowanie tego typu oleju.
SHELL
Spirax S6 ATF ZM, ATF 134 FE, Spirax S4 ATF HDX, Spirax S2 ATF AX, Spirax S1 ATF TASA,
ORLEN
Hipol ATF IID, ATF IIE, Platinum ATF III,
CASTROL
Transsmax DEX III Multivehicule, A CVT, DUAL, ATF Multivehicule,
LOTOS
ATF IID, Super ATF IIIG,
PEMCO
Matic 420,
MOBIL
ATF 220, ATF 320, ATF SHC, Dexron VI ATF,
STATOIL
TransWay ATF Ultra, TransWay ATF Extra, Tranway PS Dx III, TransWay DX II,
TEXACO
Havoline syntetic ATF Multivehicle, Texamatic 1585, Texamatic 4291, Texaco Synthetic ATF Heavy Duty, Texamatic S,

Oleje silnikowe

Oleje silnikowe syntetyczne

Oleje przeznaczone są do silników wysokoprężnych jakości UHPD (Ultra High Performance Diesel). Oleje te spełniają, a nawet przekraczają, najnowsze i najsurowsze wymagania stawiane olejom silnikowym przez czołowych producentów silników. To produkty najwyższej jakości, przeznaczone do wymagających warunków pracy w szerokim zakresie temperatur.
Produkty zapewniają wjątkową ochronę silnika, a szczególnie trwałość i czystość wszystkich elementów. Niska lepkość umożliwia łatwy rozruch w niskiej temperaturze, oraz daje oszczędność paliwa.
SHELL
Rimula R6 LM R4 L R5 E
ORLEN
Platinum ULTOR PERFECT 5W-30, SCANDIV 10W-40. MAXIMO 5W-30, MAX 5W-30​, MAX 5W-40, PROGRESS 10W-40,
LOTOS
Turdus POWERTEC 5100 SAE 10W-40, SYNTHETIC 5W-30,
STATOIL
MaxWay ULTRA E4 10W40, E4 10W40, E6 5W30, E6 10W40, MAXWAY ULTRA 5W30,
TEXACO
Ultra LXE 5W30, PREMIUM FE 5W30, ULTRA X 5W30, X 10W30,
PEMCO
Diesel G-6, Diesel G-7 BLUE,

Oleje silnikowe półsyntetyczne

Przeznaczone są do stosowania w silnikach wysokoprężnych z doładowaniem i bez, pracujących pod dużym obciążeniem i/ lub przy przedłużonych okresach między wymianami oleju. Ich skład zapewnia wysoką wydajność i maksymalną ochronę różnych rodzajów silników wysokoprężnych w ciężkich pojazdach. Zapewniają dobre smarowanie w każdych warunkach eksploatacji oraz niskie zużycie paliwa i łatwiejszy rozruch w niskich temperaturach.
SHELL
Rimula R6 LME R5 LE,
ORLEN
Ultor OPTIMO 10W-30, EXTREME 10W-40, MASTER 10W–40,
LOTOS
Turdus POWERTEC 3000 10W-40, SEMISYNTHETIC 15W-40,
STATOIL
MaxWay 10W40, 10W30, MaxWay E9 10W30, 10W40,
PEMCO
Diesel G-5,
TEXACO
Ursa Premium TD 10W40, TDS 10W40, TDX 10W40,

Oleje silnikowe mineralne

Przeznaczone są do stosowania w silnikach wysokoprężnych z doładowaniem i bez, pracujących pod dużym obciążeniem i/ lub przy przedłużonych okresach między wymianami oleju. Ich skład zapewnia wysoką wydajność i maksymalną ochronę różnych rodzajów silników wysokoprężnych w ciężkich pojazdach. Zapewniają dobre smarowanie w każdych warunkach eksploatacji.

Do tej grupy należą oleje typu HPD, SHPD oraz jednosezonowe oleje do silników diesla.
SHELL
Rimula R2 Extra 15W-40, R3 10W, R3 +40, R3 +30, R3 X 15W-40, R4 15W-40, R4 L 15W-40,
ORLEN
Ultor PLUS 15W-40, CH-4 15W-40, CG-4 15W-40, DIESEL (2) HPDO CG-4 15W-40,
LOTOS
Turdus POWERTEC 1100 SAE 15W-40, Turdus POWERTEC CI-4 15W-40, SHPD 15W-40, MD 15W-50,
STATOIL
MaxWay 15W40, PowerWAY 15W40, POWERWAY 10W, 30, 40,
TEXACO
Ursa ULTRA LE 15W40, PREMIUM TD 15W40, HD 15W40, 20W50,
PEMCO
Diesel M, Diesel G-4,

Oleje przekładniowe

Dzięki wysokojakościowym olejom bazowym oraz unikatowym pakietom dodatków uszlachetniających nasze oleje przekładniowe znacznie obniżają koszty napraw poprzez wydłużenie żywotności elementów oraz zapewniają maksymalną ochronę części współpracujących. Doskonałe parametry chronią również środowisko naturalne poprzez pozbawienie olejów szkodliwych związków takich jak: chlor czy metale ciężkie oraz obniżając temperaturę zmniejszają emisję spalin.

Oleje przekładniowe syntetyczne

Oleje 75W90, 75W140 oleje do mostów i skrzyń biegów pracujących w ciężkich i wymagających warunkach.
SHELL
Spirax S4 G 75W-90, S5 ATE 75W-90, S6 GXME 75W-80, S6 AXME 75W-90,
MOBIL
Mobilube 1 SHC 75W-90,
ORLEN
Platinum GEAR GL-5 85W-90, Gear SV 75W-80,

Oleje przekładniowe półsyntetyczne

Oleje półsyntetyczne - przeznaczone do pracy w warunkach dużego obciążenia i zmniejszonej częstotliwości wymiany 75W90, 75W80.
ORLEN
Platinum GEAR GL-5 75W-90, Hipol Semisyntetic GL-5 75W-90,
LOTOS
Semi GL 4,
TEXACO
Multigear 80W90, S75W90,
CATROL
EPX 80W90,

Oleje hydrauliczno przekładniowe

Oleje hydrauliczno-przekładniowe UTTO

W skład tej grupy wchodzą oleje typu UTTO zaprojektowane do użycia w układach przekładniowych i hydraulicznych, przeznaczone do mokrych hamulców oraz innych układów stosowanych w pojazdach drogowych.
SHELL
Spirax S4 TXM 10W30,
ORLEN
Platinum AGRO UTTO 10W-30, Multi UTTO 10W-30,
LOTOS
AGROL U,
STATOIL
TransWay WB,
PEMCO
UTTO WB 101,

Oleje hydrauliczne

Oleje hydrauliczne typu HV

Oleje hydrauliczne przeznaczone są do stosowania w wysokoobciążonych układach napędu, wysokociśnieniowych pompach tłokowych stałego i zmiennego wydatku oraz pompach łopatkowych, gdzie wymagany jest wysoki poziom własności przeciwzużyciowych oleju, oraz w precyzyjnych układach sterowania hydraulicznego i systemach hydraulicznych, które wymagają małych zmian lepkości przy zmianach temperatury.
SHELL
Tellus S2 V,
ORLEN
Hydrol PREMIUM L-HV 15, 22, 32, 46, 68, 100, 150,
LOTOS
Hydromil Super,
STATOIL
Hydraulic Oil Super,

Pozostałe oleje przemysłowe

Oleje do prowadnic

Oleje do smarowania poziomych i pionowych prowadnic ślizgowych nowoczesnych obrabiarek. Zapobiegają powstawaniu zjawiska typu "stick-slip" i zapewniają szybkie oddzielenie od emulsji do obróbki skrawaniem. Można je stosować jako oleje obiegowe do smarowania układu hydraulicznego, gdy jest on połączony z innym układem smarowania maszyny.
SHELL
Tonna,
ORLEN
Veleol RC,
LOTOS
olej RC,
MOBIL
Vactra Oil,
STATOIL
GlideWay,

Oleje turbinowe

Oleje turbinowe wykorzystywane są do smarowania i chłodzenia łożysk turbin parowych, gazowych i wodnych. Zaprojektowane, aby zapewnić niezawodne działanie i ochronę. Skutecznie chronią przed korozją, doskonale oddzielają wodę i wydzielają powietrze.
SHELL
Turbo T 32, T 46, T 68, T 100, CC 32,
ORLEN
Turbinex TU, TG,
LOTOS
Remiz TG SUPER 32-46, T 30,
MOBIL
DTE 800,
STATOIL
TurbWay SE GT, SE GT LV, 32,

Oleje transformatorowe

Zaawansowane oleje elektroizolacyjne. Wykazują bardzo wysoką stabilność oksydacyjną, doskonałe właściwości dielektryczne oraz niskotemperaturowe. Przeznaczone do stosowania we wszystkich typach transformatorów, przełączników, aparatury rozdzielczej i innych urządzeniach elektrycznych.
SHELL
DIALA S2 ZU-I DRIED NGT,
S4 ZX-I,
Naturelle Transformer Oil S4 I,
ORLEN
Oil Trafo EN,
STATOIL
VoltWay N8X,

Oleje do hartowania

Oleje do hartowania przeznaczone są do obróbki cieplnej elementów z żeliwa i stali, dla których dopuszcza się małe deformacje geometryczne przy wymaganej odpowiedniej szybkości chłodzenia.
ORLEN
Olej OH, Hartex,
LOTOS
Hartmil,
STATOIL
Quench,

Oleje obiegowe

Wielozadaniowe oleje z dodatkami deemulgującymi, antykorozyjnymi, przeciwzużyciowymi i antyutleniaczami, stosowane do smarowania wrzecion, układów obiegowych, łożysk tocznych i ślizgowych, lekko obciążonych przekładni zamkniętych oraz układów hydraulicznych.
SHELL
Morlina S4 B 220, S2 BL 5,
Morlina S2 BL 10, S2 B 100,
ORLEN
NP 100,
LOTOS
Transmil CLP PM 220,
MOBIL
Velocite,
STATOIL
LubeWay,

Oleje do urządzeń pneumatycznych

Przeznaczone do wszystkich typów pneumatycznych maszyn udarowych. Zaprojektowane by utrzymać silny film smarny, a tym samym zapewnić optymalne smarowanie w obciążonych maszynach wiertniczych oraz tworzyć doskonałą mgiełkę w urządzeniach pneumatycznych.
SHELL
Air Tool Oil, S2 A 32, S2 A 100,
ORLEN
Pneumatic VG 32,
LOTOS
olej PNE,
MOBIL
Almo,
STATOIL
RockWay EP, Anti Ice, U,

Oleje grzewcze

Oleje grzewcze przeznaczone do stosowania jako nośnik ciepła w urządzeniach i instalacjach grzewczych. Do pracy w temperaturach dochodzących nawet do 300oC - 315oC w systemach zamkniętych, i 275o w systemach otwartych.
SHELL
HEAT Transfer OIL S2,
STATOIL
ThermWay Oil 30, 110,
LOTOS
olej G35, Thermil,
ORLEN
Therm,
MOBIL
MobiTherm,

Oleje do form

Oleje antyadhezyjne przeciwdziałające przywieraniu masy do powierzchni formy, zapewniają ochronę przed korozją form stalowych i innych. Ułatwiają oddzielanie formy od wyrobu przy zachowaniu braku odkształceń formowanych powierzchni.
ORLEN
Konkreton, Formex Q, Ceramol Q,
LOTOS
Formil,
STATOIL
FormWay,

Oleje białe i procesowe

Białe oleje medyczne spełniające rygorystyczne wymagania dotyczące czystości. Do stosowania w przemyśle: spożywczo-przetwórczym, farmaceutycznym i kosmetycznym oraz wszędzie tam gdzie wymagany jest olej odpowiadający międzynarodowym normom farmaceutycznym (NSF H1) oraz do aplikacji wymagających oleju do bezpośredniego kontaktu z żywnością (NSF 3H).
SHELL
Ondina,
ORLEN
Unidom,
STATOIL
MedicWay 15,

Oleje łańcuchowe

Do smarowania łańcuchów, przenośników i prowadnic pił mechanicznych oraz do smarowania maszyn i urządzeń pracujących nawet w temperaturach do 200oC.
MOBIL
PYROLUBE 830,
STATOIL
CHAINWAY HT,
ORLEN
Iterm 30M,

Oleje do silników przemysłowych zasilanych gazem

Oleje do stacjonarnych silników przemysłowych o niskiej zawartości popiołów.
ORLEN
Delgas,
LOTOS
Ibis Ngo Extra,
TEXACO
Geotex LF 40,
MOBIL
Pegasus,

Oleje maszynowe

To grupa olejów stosowana głównie do smarowania lekko lub średnio obciążonych części maszyn przemysłowych (łożysk, prowadnic, przekładni mechanicznych, wrzecion itp.), przelotowych lekko obciążonych układów smarowania oraz pomocniczych węzłów tarcia.
SHELL
Tonna S3 M 32, M 68, M 220, S2 M 68, M 220,
ORLEN
L-AN, L-AN Z,
LOTOS
LAN,
STATOIL
SpinWay XA,

Oleje sprężarkowe

W ofercie posiadamy oleje sprężarkowe o doskonałej stabilności, przeznaczone do sprężarek rotacyjnych, tłokowych, oraz oleje do sprężarek śrubowych. Możemy podzielić je na oleje przeznaczone do smarowania sprężarek powietrza (w tym również pomp próżniowych), sprężarek gazów węglowodorowych, a także do sprężarek chłodniczych (sprężarki stacjonarne, mobilne, klimatyzacyjne).

Oleje sprężarkowe mineralne

Wysokiej klasy oleje mineralne zalecane do smarowania sprężarek śrubowych, tłokowych, łopatkowych.
SHELL
Corena S3 R 46, S2 R 46, S2 R 68,
STATOIL
CompWay 68, 100
ORLEN
Coralia T, VDL,
LOTOS
Sigmus L-DAB 32-150,

Oleje sprężarkowe syntetyczne

Syntetyczne oleje sprężarkowe do stosowania w bardzo szerokim zakresie temperatur i w wymagających warunkach pracy.
SHELL
Corena S2 P 68, S2 P 100, S2 P 150, S4 R46,
STATOIL
CompWay SX 32, 46, 68,
ORLEN
Coralia PE 46,

Oleje do pomp próżniowych

Posiadają wysoką stabilność termiczną i odporność na utlenianie, a także wykazują brak skłonności do koksowania i wydzielania osadów.
SHELL
Vacuum Pump Oil S2 R, Corena S2R 46, 68,
STATOIL
VacuWay PA, TD 100,
ORLEN
Coralia Vacuum,

Oleje do sprężarek chłodniczych

Oleje sprężarkowe o słabej mieszalności z czynnikiem chłodzącym i są przeznaczone do stosowania w układach z amoniakiem (717). Oleje te są wyprodukowane z specjalnych olejów parafinowych w połączeniu z dodatkami, które minimalizują powstawanie osadów w układzie i zapewniają długi czas eksploatacji urządzenia.
SHELL
Refrigeration Oil S2 FR-A 46, S2 FR-A 68, S4 FR-V 68, S4 FR-F 100,
ORLEN
Frigol, Freol,
STATOIL
FridgeWay 46, 68, PA 68, S 68, S 100,

Klasyfikacja smarów wg zastosowania

Smary uniwersalne

Smary do wszystkich typów łożysk, ślizgowych, kulkowych, i wałeczkowych pracujących pod niewielkim i dużym obciążeniem w pojazdach i przemyśle.
SHELL
Gadus S2 V 220, Gadus S2 V 100,
ORLEN
Smar Litowy EP; Liten ŁT4-P2, P3; GREASEN ŁT-4S2, ŁT4-S3,
LOTOS
smar litowy ŁT, Smar Litowy EP, Smar Unilit ŁT4 EP,
MOBIL
Mobilux EP,
STATOIL
LitWay, LitWay EP, UniWay Li,

Smary półpłynne do centralnego smarowania

Są to smary półpłynne przeznaczone do układów centralnego smarowania łożysk ślizgowych i tocznych, zarówno mobilnych jak i stacjonarnych. Smary te charakteryzują się dobrą stabilnością mechaniczną, odpornością na działanie wody, dobrymi własnościami antyutleniającymi, antykorozyjnymi i antyzużyciowymi.
SHELL
Gadus S4 V45AC,
ORLEN
Greasen N-EP, S-EP 00/000, Liten EPX-80,
LOTOS
Centracal, Aliten OG, Unilit LT4,
MOBIL
Chassis Grease LBZ, Mobilux EP,
CASTROL CLS Grease, Aralub FDP,
TOTAL Multis EP000,

Smary do pracy w warunkach udarowych

Wysokiej jakości smary, oparte na bazie olejów mineralnych, stosowane w przemyśle, transporcie samochodowym i budownictwie. Przeznaczone do stosowania w urządzeniach pracujących w trudnych warunkach, w tym w wysokich temperaturach, przy zanieczyszczeniu wodą, przy bardzo dużych obciążeniach w tym obciążeniach udarowych.
SHELL
Gadus S2 V 220 AC,
ORLEN
Liten LC EP,
LOTOS
CSW,
MOBIL
Mobilgrease XHP,
CASTROL
Longtime PD, Tribol 4020/460,
STATOIL
MolyWay LiCa 932,

Smary wysokotemperaturowe

Smary do wysokoobciążonych łożysk, pracujących w wysokich temperaturach przy wydłużonych okresach między przesmarowaniami. Są to smary bardzo odporne na niekorzystne warunki otoczenia. Zachowują swoje właściwości w różnych sytuacjach, nie narażając smarowanych elementów na zniszczenie, jednocześnie ciągle sprawując swoje funkcje.
SHELL
Gadus S5 V100 2, S3 T460 1,5, S3 V460,
ORLEN
Bentor 2, Greasen Complex 2, Bentomos 23,
LOTOS
Bentomos 23,
MOBIL
Mobilith SHC, MobilTemp 1,78, Mobilgrease XHP, Unirex N,
CASTROL
LMX, Molub Alloy, Inertox, Firetemp XT2,
STATOIL
HT2,

Smary odporne na wymywanie wodą

Uniwersalne smary przemysłowe odporne na wymywanie wodą i zapewniające ochronę przed korozją w wilgotnym środowisku. Zalecane do większości typów urządzeń, także pracujących w warunkach dużego obciążenia.
SHELL
Gadus S2 V220AD 2,
ORLEN
Kalton EP,
LOTOS
Lubren,
MOBIL
Mobilux EP,
CASTROL
Olit CLS,
STATOIL
GreaseWay CaH 92, Chassis Grease,

Smary do siodeł

Przeznaczone są do smarowania resorów samochodowych, siodeł w samochodach ciężarowych, otwartych przekładni zębatych, przekładni ślimakowych, gwintów śrub narażonych na działanie korodujące, łańcuchów i innych silnie obciążonych węzłów tarcia pracujących w zakresie temperatur od +20o C do +60oC. Mogą być stosowane jako typowe smary montażowe.
SHELL
Gadus S2 V220,S2 V220AD,
ORLEN
Greasen Grafit,
LOTOS
Smar grafitowy,
NILS
White Star,

Smary podwoziowe

Smary plastyczne zawierające wysokorafinowany olej mineralny, mydła wapniowe wysokocząsteczkowych kwasów tłuszczowych oraz dodatki uszlachetniające. Zapewniają prawidłowe smarowanie i ochronę przy dostępie wody. Smary stosowane do okresowego smarowania podwozi pojazdów, sworzni, przegubów, oraz innych punktów. Nie nadają się do smarowania łożysk tocznych. Gwarantują: zmniejszenie zużycia i tarcia, ochronę przed korozją, smarowanie przy dostępie wody.
ORLEN
Greasen STP,
LOTOS
STP,

Smary do przegubów

Uniwersalne smary samochodowe do zastosowań przy wysokich obciążeniach w samochodach osobowych, ciężarówkach, traktorach, sprzęcie budowlanym, konstrukcyjnym i górniczym oraz innym sprzęcie ruchomym. Zalecane do łożysk kół, szczególnie w ruchu ciernym, wahadłowym lub ślizgowym, smarowania elementów podwozia działających w ciężkich warunkach.
ORLEN
Greasen EP - 23,
LOTOS
Tytalit AV,
TEXACO
Molytex EP2,
STATOIL
MolyWay Li,

Klasyfikacja smarów wg zawartości składników

Smary to substancje, które mają za zadanie zmniejszyć tarcie pomiędzy powierzchniami przedmiotów, w których się znajdują Prawidłowo działający smar wnika w szczeliny, a następnie tworzy tam warstwę poślizgową całkowicie odseparowując powierzchnie stykające od siebie. Oferujemy smary ogólnego zastosowania jak też smary specjalistyczne.

Smary Litowe

Smary litowe należą do jednych z najbardziej uniwersalnych typów smarów. Stanowią największy udział‚ w rynku smarów. Dzięki swojej wysokiej plastyczności oraz dobrej przyczepności do metalu znajdują zastosowanie we wszystkich gałęziach przemysłu i motoryzacji. Smary litowe powstają na bazie połączenia oleju z mydłem litowym (głównie stearynian litu i litowo-12-hydroksystearynian). Mogą zostać wzbogacone dodatkami uszlachetniającymi - antykorozyjnymi i przeciwutleniającymi (np. dwusiarczkiem molibdenu). Stosujemy je do smarowania łożysk tocznych, przegubów, cięgien i prowadnic maszyn, łożysk ślizgowych.
SHELL
Gadus S2 V220, S2 V100,
ORLEN
Liten 41, 43
LOTOS
ŁT-43, ŁT-42,
MOBIL
Grease XHP,
STATOIL
LitWay, UniWay Lix,

Smary litowe z dodatkami EP

Uniwersalne smary do łożysk ślizgowych, kulkowych i wałeczkowych pracujących pod średnim i dużym obciążeniem w pojazdach i przemyśle.
SHELL
Gadus S3 V220C 2,
ORLEN
Liten Premium ŁT-4EP2, ŁT-4EP3, ŁT-4EP1, EPX 00,
LOTOS
Unilit LT4 EP-2, LITHIUM EP-1, Tytalit AV,
TEXACO
Multifak EP100, Molytex, Starplex EP,
STATOIL
Uniway Li 62 EP2, LitWay EP,
MOBIL
Mobillux EP,

Smary glinowe

Bazują przede wszystkim na mydle - stearynian glinu. Mogą być wykorzystywane w warunkach zwiększonej wilgotności, a temperatura kroplenia kompleksowych smarów glinowych daje możliwość stosowania ich w środowisku o podwyższonej temperaturze. Smary glinowe - charakterystyka:
Odporność na wodę oraz dobre właściwości żelujące pozwalają na stosowanie smarów glinowych w wielu obszarach. Jest to plastyczny i dość uniwersalny smar, który jednak - w przypadku użycia mydeł prostych, nie nadaje się do maszyn pracujących w wysokich temperaturach. Ma dobrą przyczepność, a atrakcyjna cena sprawia, że jest to dość popularny typ smaru.
ORLEN
Aliten EP-0, EP-1, EP-2, EP-3,
LOTOS
Aliten T, Aliten EP, OG, Rotar,

Smary litowo-wapniowe

Ze względu na zastosowany zagęszczacz litowo- wapniowy charakteryzują się wysoką przyczepnością i odpornością na wymywanie wodą. Zapewniają też ochronę antykorozyjną w środowisku wilgotnym. Smary te przeznaczone są głównie do smarowania łożysk tocznych pracujących przy wysokich obciążeniach.
SHELL
Gadus S2 V220AC, S2 V220AD, S4 V454C,
ORLEN
Liten LC EP-0, LC EP-1, LC EP-1-2, LC EP-3, Greasen S-EP 00/000,
LOTOS
Rolen, Lithium LT-43,
CASTROL LM Grease,
STATOIL
GreaseWay LiCa,
TOTAL
Lical EP2, MS2, Multiplex, Multis Complex HV,

Smary wapniowe

Mogą zawierać mydła uwodnione i mydła bezwodne - wpływa to na ich zastosowanie oraz wytrzymałość. Smary wapniowe - charakterystyka: W przypadku smarów opartych o mydła proste (najczęściej stearyniany, oleiniany i palmityniany wapnia) to cechuje je niska temperatura kroplenia (ok 100०), przez co mogą pracować w warunkach niewielkiego zakresu temperatur oraz przy niewielkich obciążeniach. Smary kompleksowe (oparte o 12-hydroksystearynian wapnia) mogą pracować w wysokiej temperaturze do i w środowisku wilgotnym. Mają dobre włściwości antykorozyjne, dlatego można stosować je tam, gdzie istnieje duże ryzyko pojawienia się tego zjawiska.
ORLEN
Kalton EP-1, EP-2; Greasen STP, Grafit; CSW-1, CSW-2, do mechanizmów hamulcowych Z, L,
LOTOS
Kalton EP, Unical 302, 801L, Molical 323, STP, Maszynowy, PWR, CSW,
MOBIL
SHC 460,
TEXACO
904 Grease NLGI, Texando CV EP2, Nowatex EP,
STATOIL
CHASSIS GREASE,

Smary na bazie sulfonianu wapnia

To wysoko adhezyjne smary owysokiej odporności mechanicznej i ternicznej oraz odporności na wodę gorącą i słoną, działania korozyjne czynników zewnętrznych, Stosowane w przemysle hutniczym, górniczym, cementowniach, przemyśle ciężkim.
ORLEN
HUTPLEX WR-2, WR-1, HV, HUTPLEX T 00/000,
LOTOS
Sulfocal 101, 102 301,302, 601, 602, 800, 801, 802,
MOBIL
Centaur XHP,
STATOIL
GreaseWay CaSX 815 HP,
TOTAL
Ceran AD Plus, GEP, HV, HVA, HVS, ST2, LT, WR, PM, MS, NM,

Smary bentonitowe

Smary bentonitowe to smary z zagęszczaczem mineralnym (nieorganicznym - bentonit to osadowa skała ilasta, o wysokich właściwościach absorpcyjnych). Dzięki temu, że się nie topi, można stosować go wszędzie tam, gdzie zastosowanie smarów plastycznych jest niemożliwe ze względu na zbyt wysoką temperaturę pracy. Podobnie jak smary krzemionkowe, smary bentonitowe nie będą wyciekać z urządzenia i nie wpłyną negatywnie na ochronę łożysk czy układów hydraulicznych. Są dość odporne na działanie wody i cechuje je wysoka pompowalność.
SHELL
Gadus S2 U460L 2,
ORLEN
BENTOMOS 23, BENTOR 2,
LOTOS
Bentomos 23, Bentor 2, Auren,
TEXACO
Hi Temp Grease,
MOBIL
Mobiltemp SHC,
STATOIL
HTW,
TOTAL
Caloris,

Smary biodegradowalne

Przyjazne dla środowiska, wielofunkcyjne smary do stosowania zarówno w pojazdach jak i w przemyśle.
SHELL
NATURELLE GREASE EP,
ORLEN
UNITEX 2, 1; 00,
LOTOS
Litocal R1/2, R00/000,
MOBIL
MobilGrease EAL,
STATOIL
UNIWAYBIO LiX 62,

Smary grafitowe

Smary grafitowe przeznaczone są do smarowania piór resorów, siodeł w samochodach ciężarowych, gwintów śrub, otwartych przekładni zębatych, przekładni ślimakowych, łańcuchów oraz innych silnie obciążonych węzłów tarcia w zakresie temperatur od -20°C do +50°C. Mogą być także stosowane jako smary montażowe. Nadają się także do smarowania łożysk tocznych i mechanizmów precyzyjnych. Są odporne na działanie zimnej wody. Są to smary wapniowe zawierające grafit.
ORLEN
Greasen Grafit,
LOTOS
Smar Grafitowany,
STATOIL
GrafWay,

Smary miedziane

Pasty na bazie aluminium stworzone specjalnie do smarowania grotów i tulei prowadzących w pneumatycznych i hydraulicznych młotach udarowych. Zawierają substancje smarujące zapewniające doskonałą odporoność EP, jak również niespotykaną, wytrzymałość na działanie wody i wilgoci, nie nadają się do smarowania łożysk. Posiadają zakres temperatury pracy od -20oC do +110oC.
NILS
MeisselPaste,
FUCHS
Meisselpaste,

Smary z dwusiarczkiem molibden

Smary do pracy w trudnych warunkach wzmocnione dwusiarczkiem molibdenu. Nadają się do przegubów uniwersalnych homokinetycznych oraz urządzeń o ruchu posuwisto-zwrotnym wymagających środka smarnego o wysokiej gęstości. Doskonałe do połczeń obrotowych i jarzmowych, łożysk wolno- i szybkobieżnych wszelkich rodzajów, pracujących przy dużych obciążeniach. Mogą być stosowany także do ochrony łożysk przed uszkodzeniami powodowanymi przez nadmierne wibracje lub wstrząsy. Nadają się do pracy w warunkach suchych i mokrych. Smary chronią przed zerwaniem warstwy smarującej dzięki pokrywaniu powłok metalowych resztkową warstwą dwusiarczku molibdenu.
SHELL
Gadus S2,
ORLEN
Greasen EP-23,
LOTOS
Monolit Ep-21, 2, 3
MOBIL
Grease Specjal, Mobiltemp SHC 100,
CASTROL
Moly Grease,
STATOIL
MolyWay,

Płyny i koncentraty do chłodnic

Płyny do chłodnic

Gotowe roztwory przeznaczone do całorocznego stosowania w układach chłodniczych, chronią przed korozją i odkładaniem się kamienia. Zapewniają niezawodną ochronę układu chłodzenia w temperaturze do -40oC przez okres 3 - 5 lat.
LOTOS
Glixol Long Life,
ORLEN
Petrygo Q New, PLUS G12+, PRIME G12++, HEAVY, Petrygo Q,
PEMCO
Antifreeze 911, 912+, 913, 913+,GLICAR G 11, G 12,
STATOIL
Antifreeze PREMIX,
SHELL
Premium ANTIFREEZE,
K2
Kuler czerwony, zielony, Radiator,

Koncentraty do chłodnic

Koncentrat płynu chłodzącego po rozcieńczeniu z wodą demineralizowaną może być stosowany w układach chłodzenia silników benzynowych i wysokoprężnych wyposażonych w aluminiowe, żeliwne lub mieszane układy chłodzenia. W celu uzyskania płynu do chłodnic o temp. zamarzania -35 oC należy zmieszać koncentrat z wodą w proporcji objętościowej 50:50. Gotowy płyn posiada właściwości antykorozyjne, zawiera środki antypienne oraz charakteryzuje się doskonałymi właściwościami eksploatacyjnymi w przypadku chłodnic aluminiowych i innych, zapewniając doskonałą ochronę silnika. Mieszalny z innymi płynami chłodniczymi opartymi na glikolu etylenowym. Jako mieszalnik proponowana jest woda demineralizowana DEMI.
PEMCO
Antifreeze 912 + Koncentrat, 911 Koncentrat,
GLI-THERM
Glicar G11, Glicar G 12, Glicat TRUCK Koncentrat,
STATOIL
Anti freeze concentrat,
ORLEN
Koncentrat płynu do chłodnic,​​​​​​​
K2
Kuler koncentrat,
LOTOS
Lotos koncentrat,

Koncentraty do układów grzewczych

Stosowane jako nośnik ciepła lub chłodziwo pośredniczące w instalacjach centralnego ogrzewania, instalacjach chłodniczych, słonecznych systemach grzewczych, klimatyzacyjnych, solarnych i pompach ciepła. Dzięki wysokiej temperaturze wrzenia minimalizują straty spowodowane odparowaniem. Chronią układ przed działaniem niskich temperatur, zabezpieczają instalację przed korozją, odkładaniem się osadów i rozwojem życia biologicznego. Niewątpliwą zaletą używania tych płynów w zamkniętych wodnych systemach ogrzewania jest to, że cała instalacja lub jej część mogą zostać wyłączone nawet przy ujemnych temperaturach.

GLI-THERM ET KONCENTRAT

Skoncentrowany środek do układów grzewczych, chłodniczych, solarnych, klimatyzacyjnych oraz pomp ciepła oparty na bazie glikolu etylenowego.
GLI-THERM

GLI-THERM EKO KONCENTRAT

Skoncentrowany środek do układów grzewczych, chłodniczych, solarnych, klimatyzacyjnych oraz pomp ciepła oparty na bazie glikolu propylenowego.
GLI-THERM

GLI-THERM PRO EKO KONCENTRAT

Skoncentrowany środek do układów solarnych próżniowych oparty na bazie glikolu propylenowego o podwyższonej odporności na wysokie temperatury zachodzące w kolektorach próżniowych.
GLI-THERM

Płyny eksploatacyjne pozostałe

Płyny hamulcowe

Płyny hamulcowe produkowane są na bazie eterów alkilowych, glikoli etylenowych, estrów boranowych, polipropylenoglikoli oraz pakietu dodatków funkcjonalnych. Przeznaczone są do hydraulicznych układów hamulcowych i sprzęgłowych samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów, przyczep, motocykli, wózków akumulatorowych, itp. zgodnie z instrukcjami obsługi pojazdów.
DOT- 5.1 jest nowej generacji, najwyższej jakości płynem hamulcowym o doskonałych właściwościach użytkowych, charakteryzuje się temperaturą wrzenia powyżej 260oC.
SHELL
BRAKE DOT 4 ESL,
ORLEN
DOT-3, DOT-4, DOT-5.1,
LOTOS DOT-3,
K2
DOT 4, DOT 3, DOT 5.1,

Płyn do spryskiwaczy zimowy Venol

Wysokiej jakości płyn do do mycia i spryskiwania szyb samochodowych. Skutecznie usuwa brud, tłuszcz, owady i wszelkie inne zanieczyszczenia szyb w okresie letnim. Nie pozostawia smug i zacieków. Nie ma szkodliwego wpływu na gumę piór wycieraczek uszczelki i lakier pojazdu. Pozostawia przyjemny aromat we wnętrzu samochodu. Można stsować w temp. otoczenia -22oC.
VENOL